fredag 23 augusti 2013

Ordlös lördag Senaste nytt


Ordlös lördag

15 kommentarer:

  1. Ser lite ut som vår tv tidning men detta är nog nyheter;-)
    Blir lite nyfiken på skålen och dess innehåll.
    Ha en skön helg;-)

    SvaraRadera
  2. Mannen sitter egentligen och tigger. Men han förenar nytta med nöje och läser lite mellan varven.

    SvaraRadera
  3. Ja mina tankar gick åt det hållet

    SvaraRadera
  4. Kanske kan man ge honom en slant och han läser högt? ;) Förena nytta med nöje om man inte kan läsa - eller helt enkelt inte har en tidning!

    SvaraRadera
  5. Tigger ?? Tycker det ser ut som han sitter och läser. Men om det räcker med att sätta sig på marken och ställa en skål för pengar intill så måste man kanske roa sig med något under tiden. Ingen rolig tillvaro precis. Men en väldigt bra bild :-)

    SvaraRadera
  6. Är det månne nyheter på Burmanesiska tro? Fin bild, det är svårt att se att han tigger.

    Ha en fin helg!

    SvaraRadera
  7. Glömde säga att min Blå gubbe bara inte dök upp denna gång???? Har inte en aning om varför, men något gjorde jag rätt!
    Thi hi!

    SvaraRadera
  8. Jag antar att även tiggare vill veta vad som händer i världen.

    SvaraRadera
  9. Blir ju nyfiken på vad det är som hen sitter och läser om, är det senaste världsnyheterna eller senaste skvallret tro ;0) Jättefin bild som alltid.

    SvaraRadera
  10. En egen tidning?! Jag trodde att kineserna läser väggtidningar. Ser skönt ut att sitta där i skuggan och ta del av allt som händer i världen. Inte alltför censurerat, hoppas jag. :)

    SvaraRadera
  11. Ja lite nyhetsläsning hinner han också med!

    SvaraRadera
  12. Alltid bra att hålla reda på senaste nytt. :)

    SvaraRadera
  13. En tidning är sinnebilden av "nytt", bra tolkat!

    SvaraRadera
  14. Det är för mig en ovanlig syn att tiggare sitter och läser tidning. Intressant och bra bild för temat!

    SvaraRadera
  15. Så här på avstånd ser det ut som familjenyheter.... fin bild!!

    SvaraRadera