söndag 25 augusti 2013

Helgbilden

Vi njuter av det vackra sensommarvädret och är ute så mycket som möjligt. Både igår och idag har vi tillbringat mycket tid på boulebanan. Igår var det finalspel i vår bouletävling och efteråt hade vi förstås en liten fest och delade ut priser till vinnarna. Det var en otroligt vacker kväll så det blev en liten fotorunda just när solen gick ner. Mina helgbilder är tagna med 20 minuters mellanrum. Man märker att det mörknar en hel del på den lilla stunden. Hösten nalkas, det går inte att förneka.




Marits hegbild

12 kommentarer:

  1. Jo, kvällarna ser annorlunda ut och sensommaren får nu njutas till fullo :) och vi får samla de sista sköna kvällarna till minnesbanken inför hösten!
    Vackra varma färger!

    SvaraRadera
  2. Ja det mörknar tidigare men solnedgångarna är helt fantastiska;-)
    Läckra bilder, pastellfärgerna i tvåan är så fina;-)
    Ha en skön kväll

    SvaraRadera
  3. Vilket vackert kvällsljus, stämningsfulla bilder.

    SvaraRadera
  4. Så härliga speglingar av masterna! Ljuvliga färger kvällssolen målar! Ha dé gott! Elisabeth

    SvaraRadera
  5. Har nu också läst bakåt En härlig helg har du haft och även om vi har höstkänning så är det sommartemperaturer- 25 grader idag. Boule spelar de mycket på Teneriffa men har aldrig sett det här uppe i norr även om jag vet att det spelas mycket.

    Gillar din randiga tolkning och häftiga bänkar. Senaste nytt klockrent.

    SvaraRadera
  6. Vilket härligt ljus i dina bilder!

    SvaraRadera
  7. Åh, så sköna bilder. Härlig symmetri i kvällssolen, och jag känner verkligen hur varma lugnet sprider sig.

    SvaraRadera
  8. Åh, så sköna bilder. Härlig symmetri i kvällssolen, och jag känner verkligen hur varma lugnet sprider sig.

    SvaraRadera
  9. Mörkret faller nästan med en duns nu. 40 minuter kortare blir dagarna bara på en vecka ...
    Vackert kvällsljus!

    SvaraRadera
  10. Jag tycker om hösten, så min bästa tid kommer nu!

    SvaraRadera
  11. Vilka vackra bilder !! Ja, även här på Malta känns det att det mörknar fortare på kvällarna med värmen håller sig kvar lite längre hos mig. Att spela boule låter som en trevlig sysselsättning där man umgås med varandra. Kul med tävling en lite efterfest. En lyckad helg alltså :-)

    SvaraRadera