fredag 27 maj 2022

Fem en fredag GOTT OCH BLANDAT


 Försommar

1. När var du senast helt offline?  Händer inte så ofta men ibland strular tekniken och då är det bara att vänta och se vad som händer.

2. Vad skulle du klä ut dig till vid en maskerad? Kanske till Tant Gredelin eftersom jag gillar lila men jag har inga konkreta maskeradplaner.

3. Vilka två val behövde du senast välja mellan? Det är egentligen val hela tiden men idag väljer jag musslor i stället för fiskgratäng till middag.

4. Vad gjorde du senast i skogen? Är ingen skogsmänniska utan gillar öppna landskap. Men en och annan skogspromenad har jag förstås gjort.

5. Vilken aktivitet gör du helst ensam? Lagar mat så att jag kan härja runt fritt i köket.

Veckans ord

14 kommentarer:

  1. kan man inte ha musslor i fiskgratäng...?

    SvaraRadera
  2. Fiskgratäng liter bra! Utan musslor.....

    SvaraRadera
  3. Laga mat tycker jag om att göra själv men jag gillar också ibland, men mest när jag får leka/testa saker själv. Dock älskar jag att stå i köket med maken, det är väldigt mysigt.

    SvaraRadera
  4. Musslor - jättegott. Här blir det räkor (ofta på fredagar).

    SvaraRadera
  5. Helt offline är jag alltid på förmiddagen. Online tid är kvällarna här. Fiskgratäng utan musslor låter väldigt bra. Gillar också att laga mat utan inblandning av någon annan. Ha en trevlig helg!

    SvaraRadera
  6. Här är vi rätt så lika. Skogspromenader är inte min grej heller, och uppkopplat är man ju antingen med mobilen eller med laptopen. Undantag på flygplan och båtar, där wifin nästan aldrig fungerar.
    Musslor - MUMS! Mycket lättare att göra och godare enligt mig:-)
    Laga mat är jag inte speciellt bra på, det överlåter jag till min man. Men jag älskar att "leka" levande diskmaskin;-)

    SvaraRadera
  7. just det! om jag måste laga mat vill jag vara ensam i köket. med radion. fiskgratäng hade jag valt. jag föredrar skogen framför öppna landskap. men nu är jag lige rädd för alla grisar och vargar

    SvaraRadera
  8. Tant Gredelin, så fint med lila! Laga mat får jag ofta göra själv, min man gillar inte det, men jag ropar in honom i köket när jag behöver hjälp, sen får han ta hand om disken!
    Ha en fin helg!

    SvaraRadera
  9. Fiskgratäng är gott. Tycker jag äter alldeles för lite fisk faktiskt. Öppna landskap är fint. :-)

    SvaraRadera
  10. Tant gredelin skulle helt klart vara ett bra maskeradval för mig, men jag lär aldrig mer gå eller anordna nåt sånt. Det var när man var ung och hade en stor umgängeskrets. Numera vill man sitta still på eventuella fester..... *fniss*
    KRAM/Susie

    SvaraRadera
  11. Jag gillar både musslor och fiskgratäng. Man kan ha en dag av varje.

    SvaraRadera
  12. Där sa du något klokt. Jag vill nog också stå ensam i köket och kocka, sen får gärna någon annan ta hand om disken...Jag älskar skogen, men för ett år sedan flyttade jag och har nu ett ganska öppet landskap omkring mej med åkrar och ängar. Gillar det också, ombyte förnöjer

    SvaraRadera
  13. Skönt att vi är fler som inte skulle kunna stå i teve och laga mat med programledare som ska få en att svara trevligt på en massa frågor!

    SvaraRadera
  14. Kul med dessa frågor och svar.
    Fiskgratäng är gott, men musslor ännu godare.
    Tant Gredelin skulle jag också gärna vilja vara. Var min favorit som barn.
    Ha det fint!

    SvaraRadera