fredag 23 september 2022

Fem en fredag ATT GÖRA

 

Varför inte inspireras av höstlöven och tillverka en klänning? Den här såg jag i Göteborg för något år sedan men jag har inte försökt göra en liknande.

1. Vilka titlar har du på din läsa-lista? Det är många det men närmast ligger Någon måste dö av Ann Jinghede och Lena Ljungdahl.

2. Vilka är höjdpunkterna på helgens att göralista? Har ingen sådan lista, tar dagarna som de kommer.

3. Vad bockade du senast av? Tog hand om pappershögen på mitt skrivbord. Rensade ut en del och satte in resten i pärmar. Skönt att ha det gjort.

4. Vad är något du inte kommer att hinna med innan veckans slut? Röja färdigt i köket inför renoveringen.

5. Vad är något ofärdigt du inte jobbat med på minst ett åt? Ta hand om och sortera alla bilder jag tar med mobilen. Har totalt tappat lusten.

Veckans ord

13 kommentarer:

  1. Det här med bilder som man tar är ett dilemma. Dom bara ligger där till slut, och jag vet knappt vad jag har. Synd! Ta en bra helg!

    SvaraRadera
  2. fin bild. i förstone såg jag en vedstapel med lite slarvigt staplad ved. men et beror nog på att jag jagar ved till kakelugnen. men klent resultat.

    SvaraRadera
  3. inte så mycket papper i pärmar, har mappar i datorn, snygg klänning.

    SvaraRadera
  4. Pappersrensning vore bra, klädrensning vore ännu bättre... men det är ju så förbenat tråkigt.

    SvaraRadera
  5. Ibland tappar man inspirationen, ofta går sånt i vågor. Klänningen av höstlöv var läcker, här finns löv till många kreationer, men jag skulle prassla så förfärligt...
    Jag deletade en massa mobilbilder idag, jag sparar de bästa direkt genom att föra över till mitt bildbibliotek på datorn, övriga makulerar jag. Ha en trevlig helg

    SvaraRadera
  6. Jag har också tappat lusten men ändå sorterat bilder de sista dagarna. Det känns faktiskt rätt bra. Nej, nu får jag samla på mig löven ute på gräsmattan. Den klänningen tycker jag om. Ha...ha... Ha en trevlig helg!

    SvaraRadera
  7. Ta dagen som den kommer är härligt! Bilder ja det är klurigt, en tar och så håller en på. Ordningen blir som den blir. Pappersrensning, strimla, kom med på sista frågan hos mig. Ha en skön helg!

    SvaraRadera
  8. Fantastiskt vacker klänning! Jag är smart när det gäller bilder i mobilen, jag laddar ner dom direkt till datorn. Fast sen har jag en massa där som måste sorteras..... fniss
    KRAM-Susie

    SvaraRadera
  9. Det där med att sortera bilder "dog" hos mig när jag köpte min första digitalkamera. Tror det var 2005. Förut med papperskopior var det ju lätt som en plätt. In med fotona i ett fotoalbum och lite rolig text på det. Nu blir det ju bara mappar på datorn för min del. Å att sortera bilderna där är inte roligt. Nuförtiden sorterar jag bara semesterbilder i speciella mappar. Kan tycka att det var bättre förr, roligare i alla fall...

    SvaraRadera
  10. Vilken klänning! Men den får väl ingå i slit och släng genren. Foton är det som jag har svårast att hinna med att sortera. Blir nog aldrig klar. Kram

    SvaraRadera
  11. Wow vilken klänning
    Låter kul med nytt kök har funderat på det
    länge men inte kommit till skott.
    Det var lite otäckt med biverkningarna eftersom
    man fick svårt att andas.
    Ha en skön vecka :-)

    SvaraRadera
  12. Det papperslösa samhället var det någon som sa om datorerna inmarsch. Det blev snarare det pappersslösande samhället ... Jisses, vad man sorterar papper. Och annat.

    SvaraRadera