fredag 4 november 2022

Fem en fredag RÄKNETAL

 

Våra nävor har tagit fel på årstid och blommar nu på hösten. 

1. Vad är fem saker som du har gjort den här veckan? Bytt till vinterdäck på bilen, shoppat lite på stan, veckohandlat, promenerat i höstsolen och suttit och läst mycket. 

2. Vilka fyra känslor har du haft i veckan? Mycket blandat, glädje, förväntan, irritation och trötthet.

3. Vad har du sett tre av i veckan? Tre båtar som ligger kvar i småbåtshamnen här intill.

4. Vilka två saker har du blivit glad av? Att det kommer stänglar på nästan alla mina orkidéer och att den nya köksmattan motsvarade mina förväntningar.

5. Vilket betyg får veckan, på en skala 1-5? Det blir en svag trea.


12 kommentarer:

  1. härliga soliga höstdagar vi haft, jo, de flesta båtar är uppe nu.

    SvaraRadera
  2. Ja just ja, det börjar bli dags för vinterdäck! Nu behöver man nästan vinterdubb på skorna också, för det är jättehalt på många ställen där det ligger löv. Ha en fin helg!

    SvaraRadera
  3. Visst blir man glad när orkidéerna blommar. Brukar aldrig vara med på att mina fått knoppar och blir så glad varje gång jag upptäcker blommor. :-)

    SvaraRadera
  4. Fina orkidéer, ja jätteroligt när de blommar och särskilt när de blommar om igen, hänt några gånger. Ja sommartemperatur i november känns lite konstigt, varmaste november på länge på många platser…Ha en skön helg!

    SvaraRadera
  5. orkidéer hör till de många växter jag omedelbart dödar utan några som helst ansträngningar

    SvaraRadera
  6. Håller med dig om orkidéer. Jag har en som har blommat i flera veckor och inte visar tecken på att vissna än. Aldrig hänt tidigare. Här har vi inte sett solen på många dagar. Det är grått och det regnar med jämna mellanrum. En grannes buskar har fått knoppar, Helt otroligt. Ha en trevlig helg!

    SvaraRadera
  7. Har också läst mycket. Det går ju fortfarande att sitta på balkongen med infravärmaren så...
    Du är som min granne. Hennes orkidéer gör mig glad varje gång jag parkerar bilen och tittar upp på hennes våningsplan, där köksfönstret pryds av en mängs välmående orkidéer i olika färger. Är så avis på alla som kan hålla orkidéer vid liv...

    SvaraRadera
  8. Läst mycket har jag också gjort, vad kan man mer göra i november?Tack o lov tar böckerna inte slut...Orkideer är inte min grej men kul att mattan var till belåtenhet. Trevlig helg

    SvaraRadera
  9. Svar: Älskar kanin - inte som husdjur utan på tallriken. I Spanien är det vardagsmat, här hittar man inte kanin i affärerna, åtminstone inte i nollåttaland. Å när Lidl i sitt reklamblad annonserade att de skulle få in kanin så började den hittills inte framgångsrika jakten. För min lokala Lidl har visst inte fått in den utlovade leveransen av kanin.

    PS. Hare tar jag också gärna. Har ätit hare ett antal gånger, men aldrig lagat den själv. Älskar smaken. DS,.

    SvaraRadera
  10. Visst är det tur att man har böckerna att ta till när tillvaron känns lite grå och trist.
    Ha en lugn och skön Alla helgons dag!

    SvaraRadera
  11. Jag har fortfarande inte satt på mina vinterdäck, men det får helt klart bli innan 1 dec. Kram

    SvaraRadera
  12. Här kom vinterdäcken på i helgen, men den kommande helgen ska det visst bli 14 grader varmt! Inte konstigt att blommorna missat att det är november.

    SvaraRadera