fredag 17 juni 2022

Fem en fredag ANTINGEN ELLER

 

Efter ett uppfriskande regn.

1. Äter du hellre pinnglass än mjukglass? Det blir mjukglass om det finns och det gör det för det mesta.

2. Väljer du en fysisk bok eller ljudbok? Helt klart en fysisk bok, gillar att hålla i boken och bläddra mig framåt i handlingen.

3. Vara för kall på vintern eller för varm på sommaren? Som att välja mellan pest och kolera. Men det är trots allt bättre för mig att vara för kall än för varm. Blir trött och hängig när det är för varmt.

4. Bada i pool eller hänga på strand? Jag badar hellre i en pool än hänger på stranden. I en  uppvärmd pool kan det vara skönt och avkopplande.

5. Vakna till solsken eller somna till regn? Det är mysigt när regnet smattrar på fönsterrutorna men jag föredrar att vakna till solsken. Då får jag energi och en bra start på dagen.

Veckans ord


12 kommentarer:

  1. Det finns inte mycket som går upp mot en fysisk pappersbok, då kan man bläddra precis som man vill.

    SvaraRadera
  2. Nästan exakt samma svar hos mig, förutom poolen, jag gillar havet och stränder istället. Ha en fin dag!

    SvaraRadera
  3. pappersbok är bäst. somna till regn och vakna till solsken är också bäst. havsbad är härligt om inte vågorna är för höga. är uppvuxen med insjö

    SvaraRadera
  4. Skönt att det är flera som väljer den fysiska boken!

    SvaraRadera
  5. Jag hade haft svårt att välja på nästan varenda fråga. Tyckte alltid "både och". Gillar ditt regnfoto! Ha en trevlig helg med mycket sol och energi!

    SvaraRadera
  6. Välja mellan pest eller kolera, så sant som det är skrivet, frusen av mig men gillar inte heller för varmt…blir både bok och ljudbok här, bok är förstås bok, men praktiskt med ljudböcker :)

    SvaraRadera
  7. Jag gillar pappersbok bättre, men klarar inte av det för synen, så det får bli ljudböcker och det är toppen, man lär sig!

    SvaraRadera
  8. Idag är vi rörande överens bortsett från trean. Jag älskar värme och svettas sällan. Men guuu så lätt jag fryser...

    SvaraRadera
  9. Vacker blombild.
    Skulle bli nästan samma svar från mig.
    Skön söndag!

    SvaraRadera
  10. Visst är det skönt med natt/kvällsregn, men solsken på morgonen slår det TROTS att mna växter vill ha det förstnämnda.....
    KRAM/Susie

    SvaraRadera
  11. Vilken vacker färg på vallmon <3 Svåra frågor, flera av dem gillar man ju båda delar - som kvällsregn och morgonsol! Det där med kyla och värme är svårare - jag inser att det alltid går att klä på sig mer om man fryser, men ändå föredrar jag värmen - lite svenk lagom-värme ;-)

    SvaraRadera
  12. Ta det lugnt och läsa en pappersbok är skönt, men det blir mycket runtomkring nu när jag ska starta en fotofirma. Fin bild.

    SvaraRadera