onsdag 26 juni 2013

Onsdagstema Skrudad

Kvinnan sitter vid sidan om vägen och bakar bröd i den glödheta sanden. Bröden säljer hon till turisterna som passerar förbi. Hon har klätt sig i, vad jag tror, sin folkdräkt som visar varifrån hon kommer. I området finns flera andra kvinnor med likadan klädsel. Färgen på den ståtliga huvudbonaden gör att hon syns på långt håll och det är ju bra när hon vill locka köpare. Brödet är riktigt gott men kommersen har inte riktigt kommit igång när jag är där!
Bilden är från Inlesjön i Burma/Myanmar (som så många andra jag har visat senaste tiden).

Onsdagstema

13 kommentarer:

  1. Med den färgstarka huvudbonaden lär hon inte bli osynligt passerad. Som vanligt en färgstark och talande bild hos dig. Samt passande till temat förstås ;-)

    SvaraRadera
  2. Toppenbild till temat. Så roligt att få lite historia bakom bilden. :)
    Ha en fin onsdag.

    SvaraRadera
  3. Blir riktigt glad när jag ser den färgstarka huvudbonaden. Färgen passar så bra till den heta sanden. Härlig bild!

    SvaraRadera
  4. Härlig bild som passar till temat!

    SvaraRadera
  5. Bra bild till temat och nybakat bröd är ju aldrig fel ;-)
    Ha en bra dag

    SvaraRadera
  6. Nybakt brød skal man aldri kimse ad og bildet viser jo et flott skrud.
    Ha en deilig dag.
    Mormor

    http://www.starbear.no/mormor/2013/06/26/skrudad-sier-onsdagstema/

    SvaraRadera
  7. Snygg färg på huvudbonaden :)
    Nog syns hon alltid!

    SvaraRadera
  8. Vackert med den färgglada sjalen på huvudet. Tycker nästan att de som har det som sämst ställt i fattiga länder, också har den snyggaste klädseln. De är mer modemedvetna än många av oss i väst.

    SvaraRadera
  9. Skulle gärna smakat brödet - brukar vara så gott :) Fint skrudad kvinna i härliga färger :)

    http://birgittas.wordpress.com/2013/06/26/skrudade/

    SvaraRadera
  10. Det finns bara ett fel med din bild och det är att jag inte får äta brödet! Nä skämtar förstås, bilden är perfekt väcker intresse för vad som händer och harmoniska färger i klara finna fält.

    SvaraRadera
  11. Vilken härlig bild, jag gillar dina Burma/Myanmar- bilder, vackra och färggranna!

    SvaraRadera
  12. Så bra med orange huvudbonad - det lyser på långt håll. Och jag blir så nyfiken på att hon bakar bröd så. Fastnar i sanden i brödet när man lägger på det på sanden? Inbillar mig att brödet smakar gott - det gör nog alla nygräddade bröd.

    SvaraRadera
  13. Den huvudbonaden bryter verkligen av mot den övriga klädseln vilket gör att din bild också blir extra bra. Fina bilder från Burma har du visat här.

    SvaraRadera