söndag 9 juni 2013

Helgbilden Graffiti

I går, lördag, invigdes Nyköpings första öppna graffitivägg. Ungdomsfullmäktige i vår stad har under 10 års tid lobbat för en legal  vägg att "klottra" på och nu är den på plats. Totalt 60 meter vägg att måla på, inte illa! Hoppas att ungdomarna gillar den!
Jag känner att jag bara måste visa några av de alster som fanns på väggen i morse när jag var ute på promenad- och fotorundan. Ingen konst jag tycker om men rolig att se på.





Marits helgbilMarits helgbild

14 kommentarer:

  1. Bra med tillåtna ställen :) Och man måste ju beundra skickligheten med sprayburk!

    SvaraRadera
  2. Man kan ju inte ta ifrån dom att dom är skickliga;-)
    Ha en skön kväll

    SvaraRadera
  3. Jag tycker att det var superläckert, däremot kan jag inte förstå varför klottrarna ska förstöra ovanpå, i första bilden.

    SvaraRadera
  4. Roligt med platser där de kan utöva sin kreativitet!
    - och läckert att titta på -.
    Snygga bilder!

    SvaraRadera
  5. Det går ju inte att komma ifrån att de är duktiga, graffiti är en sak - klotter en annan. Jag har inget emot sån här konst, men alla tags som sprayas överallt - det är bara klotter i mina ögon och fyller ingen funktion.
    Ha en fin måndag.

    SvaraRadera
  6. Graffiti är så läckert men vanligt klotter är ett otyg.

    SvaraRadera
  7. Imponerande konst form även om de inte heller är min smak.

    SvaraRadera
  8. Fantasifulla färgklickar !! Kul att se även om det inte riktigt faller inom mina ramar för smak o stil ;-)
    Bra idé med en legal vägg för de som gillar att "klottra" :-)

    SvaraRadera
  9. Wow, coola bilder! Gillar speciellt den första, superfin!

    SvaraRadera
  10. Instämmer i ditt påstående - ingen konst jag tycker om men rolig att se på - precis så är det!

    SvaraRadera
  11. En del är väldigt skickliga, annat är mindre kul att se. Skönt med egen yta att måla på!

    SvaraRadera
  12. Ja oavsett vad man tycker om konsten så kan man konstatera att dom kan sin sak, duktiga konstnärer!

    SvaraRadera
  13. Den sista kunde ha varit en DALI! Gillar :)

    Ruth i Virginia

    SvaraRadera