fredag 2 juni 2023

Fem en fredag ACCESSOARER


Hatten är en snygg accessoar och samtidigt ett bra skydd mot solen. I bakgrunden syns en typisk vietnamensk hatt. Bilden tog jag när jag var på rundresa i Vietnam för flera år sedan.


1. Vilka kläder skulle du kunna gå i en hel helg? Mjukisbyxor med en storskjorta eller rymlig tröja.

2, Förutom solkräm, hur skyddar du dig mot solen? Solglasögon och ibland en "Beppemössa". Använder inte solkräm, den känns kladdig.

3. Vad bär du med dig varje dag? Mobil och nycklar.

4. Har du klocka på vänster eller höger arm? På vänster arm.

5. Vilken typ av accessoarer bär du oftast? Vigselring och en tunn mjuk och len sidenscarf.

Veckans ord

12 kommentarer:

  1. En riktigt fin rosa solhatt där på bilden! Beppemössa vet jag inte vad det är? Glömde helt bort mobilen som man alltid bär med sig! Klockan har jag ockå på vänster arm, trots att jag är vänsterhänt? Ha en trevlig helg!

    SvaraRadera
  2. Beppemössa har jag en, men använder den inte längre. Det var också en fjällvandrarpryl för min del.

    SvaraRadera
  3. De kladdiga solkrämerna går bort här också. Trevlig fredagskväll!

    SvaraRadera
  4. Nu fick jag googla "beppemössa" Hade ingen aning hur den ser ut 😄 Då har man lärt sig något nytt igen. Ha en trevlig och solig helg!

    SvaraRadera
  5. hatt har jag när jag är på trädgårdsresa i England

    SvaraRadera
  6. hatt har jag när jag är på trädgårdsresa i England 🇬🇧

    SvaraRadera
  7. Önskar jag kunde bära hatt, men de passar inte mig alls, ser inte klok ut. (då heller)
    Kanske hade jag passat i en vietnamesisk dito, kunde iaf väcka visst intresse. Scarves använde jag mycket för några år sedan, man kände sig så klädd när man skulle iväg. Nu är jag väl inte iväg så mycket så den vanan har fallit bort, men det hänger några i garderoben för kommande behov. ha en mysig helg

    SvaraRadera
  8. Nästan exakt samma svar hos mig som här hos dig. Undantag sidenscarf. En sådan äger jag inte ens, men tycker att den ser så snygg ut hos dom som bär en.
    Din rubrikbild är helt suverän. Tänker alltid på dig när jag äter hos min lokala vietnames - Mama Viet:-)

    SvaraRadera
  9. Ja tack till den där rosa härliga hatten. Så piffig den är och skulle ju pigga upp vilken outfit som helst. Mobil och nycklar har jag också alltid med mig.

    SvaraRadera
  10. Fin hatt på din bild, den är klädsam på de flesta tror jag! En liten sidensjal är inte heller fel, men jag kommer sällan ihåg att använda de jag har ...

    SvaraRadera
  11. Bästa skyddet för solen för mig är att hålla mig i skuggan så mycket som möjligt, då trivs jag bäst.
    Jag gillar att gå kring i hatt, men glömmer tyvärr ofta den hemma.
    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  12. Så elegant med bredbrättad hatt! Synd att de inte görs i stora storlekar utan bara till "petit" damer. Jag vill också ha en!!!

    SvaraRadera