fredag 26 maj 2023

Fem en fredag POSITIVITET


 1. Vad är en bra sak den här veckan? Det soliga och varma vädret! Jag vet att det behöver regna men jag njöt ändå av det fina vädret.

2. Hur har du vänt något negativt till positivt i veckan? Kan inte komma på något speciellt.

3. Vad har gjort dig glad idag? Det fanns morotskaka när jag var ute och fikade.

4. Vad är något du kommer göra för din egen skull i helgen? Köpa växter till balkongerna, plantera och njuta.

5. Ser du glaset halvfullt eller halvtomt? Det beror på innehållet.

Veckans ord

11 kommentarer:

  1. Ettan är vi helt överens om. Å femman - hahaha! Äntligen har jag fått en kompis som också tänker på innehållet. Bra där:-)
    Lycka till med inköpet av växter i helgen:-)

    SvaraRadera
  2. Ditt femte svar var mitt i prick. Det gillar jag skarpt. Här hade vi både sol och regn den gångna veckan. Gillar ditt foto också. Själv har jag svårt att komma igång igen. Inget foto jag tar duger tycker jag. Ha en trevlig helg!

    SvaraRadera
  3. Visst gillar vi vädret även om det är torka ... halvfullt eller halvtomt ... tja visst beror det på innehållet!

    SvaraRadera
  4. Den vackra svanen ser båder rufsig och mindre positiv ut, är det änderna som snott hans bo kanske? Köpa växter, jord och balkonglådor står på listan här också, men skulle behöva bärhjälp eller transporthjälp. Kanske kan man lifta på motorvägen....

    SvaraRadera
  5. solen, värmen och grönskan gläder sig många åt. att börja dagen med frukost på altanen är det bästa jag vet. vi hoppas på en fin helg!

    SvaraRadera
  6. Växter till balkongen låter som en jätte trevlig sak att pyssla med denna helg. Sol, ja man ska njuta av varje dag vi får med sol, även om det kanske skulle behöva komma ner lite regn nu... men det kan väl komma på natten *ler* Ha en riktigt härlig helg

    SvaraRadera
  7. Härligt och positivt inlägg!
    Glad pingst!

    SvaraRadera
  8. Härligt att få ordning på altan/balkong! Där kan man ha många njutningsfulla stunder. Trevlig helg!

    SvaraRadera
  9. Visst är det en ljuvligt tid nu, alla grönska och mer värme i luften! Hoppas du får en fortsatt fin helg!

    SvaraRadera
  10. Morotskaka! Mums! Det vill jag baka snart!

    SvaraRadera