fredag 18 mars 2022

Fem en fredag BLANDAT

 

Äntligen börjar våra krokusar titta upp ur rabatten.

Fem en fredag.

1. Hur har veckan varit? Lugn och skön med ett ljuvligt vårväder men några dagar var det lite disigt på morgonen

.2. Har du upplevt något nytt i veckan? Jag har haft ovanligt mycket blommor efter att ha firat min födelsedag.

3. Vilket problem fick du lösa i veckan? Jag skulle sätta upp en gardin och det var lite knepigt men nu hänger den på plats.

4. Vad har du haft för mål för veckan? Att vara ute så mycket som möjligt och njuta av vårsolen.

5. Kommer helgen att bli bättre? Den blir säkert jättebra, känner inte av några måsten.


Veckans ord

15 kommentarer:

  1. Grattis i efterskott ��. Ja nu kommer vårsolen o värmen o det är så härligt att vara ute. Ha en fin helg.

    SvaraRadera
  2. det låter som en skön vecka. fint att inte ha måsten i helgen. här är grått just nu. hoppas att solen kommer igen!

    SvaraRadera
  3. Grattis i efterskott. Kul att ha fått blommor. Det piggar verkligen upp i hemmet. Vad bra att det löste sig med gardinen.

    SvaraRadera
  4. Så vackra krokusar du visar. Jag har bara enfärgade gula och lila i min trädgård.

    SvaraRadera
  5. Tack för den ljuvliga blomsterbilden, jag har inte sett krokusar hos mig ännu. Ja själv har jag inga blomrabatter men det har grannarna...
    Idag en mellandag från solen, men hörde att den var på ingång imorgon igen. Trevlig helg

    SvaraRadera
  6. Får lov att säga grattis i efterskott. Blommor får man aldrig för mycket av, en härlig inrednings detalj. Skönt att kunna vara ute och njuta av solen o frisk luft.
    Ha en lugn o fin helg
    Kramiz

    SvaraRadera
  7. Blommor vill man ha både ute och inne. Grattis så här i efterskott! Ha en fin helg!

    SvaraRadera
  8. Då var den här veckan helt okej. Hoppas den nya blir ännu bättre. Här finns bara snödroppar än så länge men snart är snön borta och då hoppas jag på att knoppar spricker. Ha en trevlig helg!

    SvaraRadera
  9. Stort GRATTIS i efterskott. Hoppas blommorna står sig i en vecka eller så;-)

    Visst har vi haft drömväder den senaste tiden. Var nästan chockad när det var grått ute och det duggregnade idag. Men ordningen blir förhoppningsvis återställd till helgen och nästa vecka. Lätt att man blir bortskämd har jag märkt;-)
    Mönstret på dina krokusar är ju helt fantastisk. Tror inte att jag sett sådana krokusar förut.

    PS. Stort tack för dina fina ord senast. De värmde:-) DS.

    SvaraRadera
  10. Härligt med blommor! Grattis i efterskott! Så vackra dina krokusar är.
    Nu hoppas vi på en solig helg!

    SvaraRadera
  11. Fina blommor. Grattis i efterskott. Tror också på en bra helg, inga måsten heller.

    SvaraRadera
  12. Härligt vårtecken.
    Verkar varit en fin vecka. Grattis i efterskott.
    Önskar dig en fin helg också!

    SvaraRadera
  13. Som trädgårdsgalning" så skulle jag ha velat varit ute varje dag i helgen, men mitt diskbråck slog till ordentligt. Så jag har inte varit utanför dörren.....
    KRAM/Susie

    SvaraRadera
  14. Nämen har du haft födelsedag? Hurra hurra hurra! Vilken läcker krokus.

    SvaraRadera