måndag 17 september 2018

Veckans Ord ORD

Jag tycker om att resa runt och se mig omkring på olika resmål. Därför är TRAVELLER ett ord som triggar mig och ger nig lust att dra iväg någonstans. Igår kom jag hem från en rundresa i Bulgarien, ett land som jag inte visste så mycket om men som visade sig vara en liten pärla. En blandning av gammalt och nytt, vacker natur och en prisnivå som var extremt låg. Vad det bulgariska språket beträffar får jag erkänna att jag knappast förstod ett ord varken i tal eller skrift.

Veckans ord

20 kommentarer:

  1. Härligt och genom att resa lär man sig många nya ord, även om det kan vara svårt ibland, alltid något man snappar upp. En tolkning som verkligen har något med ordet att göra.

    SvaraRadera
  2. Välkommen hem får man väl säga. Visst är det kul att resa och upptäcka nya pärlor =) Ha en bra dag!

    SvaraRadera
  3. Ett spännande ord som lockar till resdrömmar. Det är roligt att se sig omkring och Bulgarien låter spännande.

    SvaraRadera
  4. Ord, bra att kunna, det märkte du ju nu när du var ute och reste och inte förstod orden...

    SvaraRadera
  5. Vilken fin och färgglad tolkning! Och jag ler extra när jag set Travellerbussen. Eftersom jag då och då jobbar som guide och reseledare har jag då och då färdats just med en Travellerbuss.
    Och visst lockar Traveller till att resa. Spännande med en resa till Bulgarien. (Har varit där ett par gånger för länge sedan men då per flyg)

    SvaraRadera
  6. Ord är så mycket och kan påverka oss enormt. Fin tolkning igen med ett ord som triggar en till något roligt. Du får ha det så bra i Sverige nu tills du ser Traveller igen.

    SvaraRadera
  7. Tycker också om att resa med buss. Numera blir det bara till och från Stockholm, men när jag var ung guidade jag en hel del med buss i Europa och i Sverige. Traveller är ett ord som alltid innehåller en viss spänning, tycker jag också.
    Ingrid

    SvaraRadera
  8. Ett ord som triggar igång mina drömmar...
    Bra tolkning av veckans tema!

    SvaraRadera
  9. Hej, visst är traveller ett underbart ord, liksom backpacker! Jag var i Bulgarien för typ hundra år sen, slutet av sjuttiotalet. Jag åkte ju inte runt utan satt i samma sandgrop de flesta dagarna men jag lärde känna flera bulgarer och det var en mycket positiv upplevelse. Landet var ganska fattigt då, men turismen var viktig. Tack för fin tolkning

    SvaraRadera
  10. Kul att du varit i Bulgarien, ett av de få länder i Europa jag inte besökt. Intressant.
    Ha en skön helg!

    SvaraRadera
  11. Älskar att resa och förstår att ordet triggar dig ;) Tack för din tolkning kram

    SvaraRadera
  12. Kan tänka mej att det var lite olikt Sverige
    på ett positivt sätt, här är ju snart allt
    datoriserat tyvärr.
    Låter som en resa som skulle passa oss.
    Ha en skön helg:-)

    SvaraRadera
  13. Här var det också en buss med text men med ett annat användningsområde. :-) Det lät intressant med din resa till Bulgarien.

    SvaraRadera
  14. Jag gillar också resor så skulle också gilla just det där ordet om jag såg det!

    SvaraRadera
  15. Heisann, ser ikke ut som om min kommentar kom med.... den bussen.... Vi har en del saker og ting til felles der, traveller passer glimrende. Neste uke er jeg en travellerer igjen... da må jeg komme med bussen som fører meg videre.... Go´uke til deg ;:OD)

    SvaraRadera
  16. Jag var där för jättelänge sen med flygcharter, har nog ändrats en del. Fin tolkning

    SvaraRadera
  17. Ja nog är du bra på att resa alltid! Kul att Bulgarien var ett lyckat resmål, hörde just detsamma om Rumänien. Tål att tänkas på!

    SvaraRadera