fredag 17 mars 2023

Fem en fredag vecka 11 FIRA

 


1. Vad hade du för orsak att fira senast? Jag fyllde år i lördags så då firade vi lite med familjemiddag.

2. När klappade du senast händerna? Det var nog när våra duktiga skidskyttar tog medaljer på skidskytte VM i februari. 11 medaljer, otroligt bra gjort!

3. Vad för något fick senast tummen upp av dig?  Laxpatén som jag provsmakade inför familjemiddagen. Den var riktigt god.

4. Firar du när tillfälle ges? Ja visst!

5. Vilken dag på året firar du mest?  Vår bröllopsdag i september. Då kommer champagnen fram!

Veckans ord

9 kommentarer:

  1. Bröllopsdagar firar vi också, för fyrtionde gången snart 🥂🍾

    SvaraRadera
  2. Då pasar jag på och gratulerar på bröllopsdagen så här en vecka i efterskott!
    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  3. äldsta lilla barnbarnet fyller år imorgon. svärsonen på söndag. vi firar inte bröllops- och förlovningsdagar. har ingen aning om när vi förlovade oss. men vi gifte oss i januari. solen sken och det var glashalt och min faster påstod att vi kom för sent till bröllopet och min mamma såg bara ett hårstrå på brudgummens mörka kostym. jag är mycket för att fira namnsdagar

    SvaraRadera
  4. Grattis i efterskott till födelsedagen! Hoppas det blev en fin dg!

    SvaraRadera
  5. Jag klappar också händer framför tv:n!!! Grattis i efterskott, champagne ska man få ibland!

    SvaraRadera
  6. Grattis på födelsedagen i efterskott! Å fira bröllopsdag med champagne, perfekt ju!
    Ha en trevlig helg!

    SvaraRadera
  7. Stort GRATTIS i efterskott:-)
    Kul att du också kollade Skidskytte-VM. Tycker Sverige gjorde ett fantastiskt VM, och Samuelsson visade verkligen att han är en mästerskapsskytt:-)
    Laxpaté älskar jag, men har (såklart) inte lagat rätten själv. Gissar att du också köpte den "hemlagade" patén från ICA eller Coop;-)

    SvaraRadera
  8. GRATTIS i efterskott KRAM

    SvaraRadera
  9. Tycker minsann att du kan unna dig lite bubbel oftare <3

    SvaraRadera