måndag 21 december 2020

Veckans Ord Stjärna

 

Mysigt med en stjärna som lyser i decembermörkret. Just idag, 21 december, infaller vintersolståndet och vi har årets kortaste dag eller, om man så vill, längsta natt. Snart kan vi se fram emot att få mer dagsljus och det är mer än välkommet.

Jag vill passa på att önska alla bloggvänner God Jul och Gott Nytt År! För många av oss blir det en annorlunda jul men vi måste göra vad vi kan för att hejda Coronavirusets framfart.


Har stjärnstatus på grund av sin charm.

Veckans ord







12 kommentarer:

  1. Verkligen härligt och veta att det nu svänger och går mot ljusare tider. Hoppas det gäller för allt. jag önskar dig med en God Jul.

    SvaraRadera
  2. Vi har samma tanke med temat men din stjärna är mycket finare än den jag såg på en loppis. :-) Önskar dig God Jul och Gott Nytt År!

    SvaraRadera
  3. Väldigt vackert foto och den lilla speglingen gör det perfekt! Kram på charmtrollet som självklart har stjärnstatus :D
    Ha en trevlig fortsättning på sista julveckan. Jag mår bättre och skriver kommentarer igen. Var rädd om dig!

    SvaraRadera
  4. Vilken vacker stjärna. Å den lilla saken med tomteluva är nog den sötaste juldekorationen jag sett:-)
    Önskar dig också en riktigt God Jul och ett förhoppningsvis coronafritt 2021, åtminstone under andra halvan.

    SvaraRadera
  5. En sådan fin julstjärna! Tomtegubben var också fin. Är det något du gjort själv?

    SvaraRadera
  6. Visst är tomten en fin stjärna! Mycket charmfull! Och julstjärnan strålar och lyser upp- Behövligt på många sätt-
    Önskar dig en så bra jul som möjligt och visst hoppas vi på ett Gott Nytt År.

    SvaraRadera
  7. Alt er tilberedt her hos oss, og alle gleder seg til julaften ...
    God jul til deg og en lykkelig hilsen fra Viola

    SvaraRadera
  8. Så vacker stjärna. Sådana har man inte här i Wales.
    God fortsättning!

    SvaraRadera
  9. Underbar tolkning och kan inte annat än hålla med att den lilla tomten hade stjärnglans ;)
    Jag önskar dig en god fortsättning och tackar för i år och nu hoppas vi på ett bättre 2021 Ta hand om dig och stay safe
    KRAM Susanne

    SvaraRadera
  10. Gott slut och sedan ett riktigt Gott 2021 önskar jag er!
    Hoppas att julen varit så bra den kunnat vara. Kram!

    SvaraRadera