söndag 8 november 2015

Helgbilden

Mustaschkampen

I dag när det är Fars Dag vill jag påminna om Mustaschkampen som arrangeras av Prostatacancerförbundet för att skapa uppmärksamhet kring cancer och samtidigt samla in pengar för vidare forskning. Kampanjen går bland annat ut på en tävling om "största och bästa mustasch" (enligt min tolkning) som pågår året ut.
Jag hoppas att Prostatacancerförbundets verksamheten så småningom får samma genomslag som Rosa Bandets. Det är många män som drabbas av prostatacancer och som behöver hjälp och stöd.


Marits helgbild

23 kommentarer:

  1. Jäkla skit cancer är och alltid lika hemskt att läsa om drabbade som får vänta på behandling eller när det upptäcks för sent.
    Bra av dig att uppmärksamma kampanjen!

    SvaraRadera
  2. Cancer är ett gissel för mänskligheten - all forskning för att få fram ett botemedel är välkommet.

    SvaraRadera
  3. En viktig kampanj som jag faktiskt sett mer om i år än många andra!
    Bra att du uppmärksammar den här!

    SvaraRadera
  4. Den har jag inte sett någonstans förut men verkligen bra
    Ha det gott
    kram Meta

    SvaraRadera
  5. Bra med dessa riktade kampanjer. Många är männen som anlägger mustasch nu.

    SvaraRadera
  6. Bra initiativ. Alla behöver hjälpas åt i kampen mot cancer.

    SvaraRadera
  7. Männens förskräckliga cancer behöver absolut uppmärksammas
    precis som den vi kvinnor drabbas av. bra initiativ!

    SvaraRadera
  8. Är det en butik för te? Jag behöver fylla på mitt teförråd...

    SvaraRadera
  9. Håller med dig på alla punkter. Går alltid med rosa och blått band samtidigt. Gissar att det rosa bandet-kampanjen pushar mer eftersom det handlar om en kroppsdel som männen också gillar. Krasst, men tyvärr tror jag att det är så.

    SvaraRadera
  10. Oj, vilken dålig svenska det blev i min kommentar :-P

    SvaraRadera
  11. Prostatacancer är väl minst lika vanligt som bröstcancer och behöver verkligen uppmärksammas. Bra inlägg till veckans helgbild!

    SvaraRadera
  12. Bra att du uppmärksammar detta. All form av cancer är för jävlig och det är en tragedi varje gång någon drabbas.

    Tack för dina ord hos mig, ibland sviker självförtroendet. Ha det gott!

    SvaraRadera
  13. Visst är det viktigt att det uppmärksammas.

    SvaraRadera
  14. Fint av dig att uppmärksamma denna viktiga form av cancer och forskning. Alla typ av cancer bör uppmärksammas.
    Önskar dig en fin vecka!
    Ja dröm på du om ett badrum, kanske renoverar de ert också en vacker dag :)

    SvaraRadera
  15. Flott at du minner oss på det gode tiltaket !

    SvaraRadera
  16. Bra där! Micke är med i Movember, samma sak går pengarna till men dom "tävlar" om vem som under november får in mest pengar=)

    SvaraRadera
  17. Det är bra att uppmärksamma cancerforskningen, jag tycker att man gör det mer nu än för bara tio år sedan och det behövs när så många drabbas. Det jag tycker skulle diskuteras mer av cancerforskare och media är orsaker till cancer och vad vi bör göra respektive undvika för att inte drabbas. Jag läste att 5-10 % av alla som drabbas gör det av genetiska eller andra skäl. Resten beror på vår livsstil. Obehagligt, eftersom det är så svårt att undvika det som inte är bra för oss. Som socker. Trots att jag vet att socker är en stor anledning till cancer står jag ändå och bakar kakor och bullar...

    SvaraRadera
  18. Så mycket gott i att påminna om cancerforskningen. Det behövs verkligen!

    SvaraRadera
  19. Så mycket gott i att påminna om cancerforskningen. Det behövs verkligen!

    SvaraRadera
  20. Så mycket gott i att påminna om cancerforskningen. Det behövs verkligen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ah, nu vet jag inte vad det var som hände. Jag, tredubblade mig utan att veta om det. Men du, och alla andra får väl bortse från mina upprepande svar.

      Radera
    2. Ah, nu vet jag inte vad det var som hände. Jag, tredubblade mig utan att veta om det. Men du, och alla andra får väl bortse från mina upprepande svar.

      Radera
  21. Bra av dig att uppmärksamma det som så lätt kommer i skymundan för Rosa Bandet.

    Såg att det ska vara sol hos dig idag. Hoppas verkligen att det stämmer så du får se den blå himlen och känna av lite värme. Då tittar vi på samma himmel och njuter båda två ;-)
    Undrar var Monica tagit vägen ??

    SvaraRadera