torsdag 6 mars 2014

Fredagstema #21 Människoskapelser

Jag har så många bilder med mig hem från Indien att ni får stå ut med att en hel del av dem hamnar på min blogg den närmaste tiden.
Här är vi på en Katakaliföreställning. Två män har sminkat sig till oigenkännlighet, den ene till en mäktig prins, den andre till en en ondskefull kvinna. Kvinnan, som egentligen är en demon, vill lura prinsen att gifta sig med henne men han anar oråd och beslutar sig för att förgöra henne. Här inser hon att hennes tid på jorden är ute, snart kommer det dödande hugget.
Inte ett enda ord yttras under hela föreställningen som helt bygger på gester, mimik och musik. De praktfulla kläderna ger förstås föreställningen en extra dimension. En minnesvärd kväll i staden Cochin, Sydindien.

Fredagstema

6 kommentarer:

  1. Haha, först blev jag förvånad, sedan lite rädd... Trodde ju att det statyer, men tyckte att ansiktsdragen var lite märkliga. De ser riktigt otäcka ut, samtidigt som de ser skojiga ut. Gillar blicken på hen till höger :-)

    SvaraRadera
  2. Jag kommer inte bara "stå ut" med dina bilder :) jag ser faktiskt fram emot dem!
    Fantastiska kostymer! För att inte tala om sminkningen!

    SvaraRadera
  3. Trodde först att det var dockor men ansiktet på han till höger ser ju väldigt mänskligt ut. Vilken min ;-)
    Det här kan man verkligen kalla praktfull klädsel. Katakaliföreställning låter riktigt spännade där inte ett ord sägs. Vi inte bara står ut med dina bilder. Jag, och säkert många med mig vill se fler !!!!!

    SvaraRadera
  4. Åh! Vad fränt att få se detta! =)

    SvaraRadera
  5. Så läckert! Kläderna, detaljerna, sminket! Häftigt att få vara och se på det och kul att du nu kunde dela med dig av det!

    SvaraRadera
  6. Färglatt, det gillar jag :)

    SvaraRadera