fredag 7 juli 2023

Fem en fredag SOMMARFRÅGOR II

En sommarbild från vår grannstad Oxelösund.

1. Vad är det längsta du reser i sommar? Till Uppsala
2. Hur spenderar du en regnig sommardag? Lyssnar gärna på hur regnet smattrar på fönsterrutorna medan jag läser en bra bok.
3. Blir det någon spontan utflykt i sommar? Det hoppas jag.
4, Hur svalkar du dig på bästa sätt? Utomhus är jag helst i skugga där det blåser lite. Inomhus har jag en fläkt som svalkar bra.
5. Har du något smultronställe där du är nu? Ja, hela min boendemiljö ser jag som mitt smultronställe.




 

13 kommentarer:

  1. Så härligt att så många ser hemma som smultronstället! Tycker också om ljudet av smattrande regn

    SvaraRadera
  2. har inget emot en eller annan regndag bara inte hela tiden. en kan passa på att göra spontanutflykt då. jag uppsöker alltid skugga. jag håller med om att närmaste smultronställe är mitt hem. min altan

    SvaraRadera
  3. Ljudet av regn är härligt, särskilt om man ska somna ... rena vaggsången!

    SvaraRadera
  4. Perfekt att din boendemiljö är ditt smultronställe!
    Å visst är det mysigt att sitta inne och lyssna på regnet.
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  5. om bilden är från din boendemiljö kan jag bara gratulera! Jag bor i en förort med många hyreshus av olika sorter, många villor också, men sjön ligger när och är ett vattenhål. Trevlig helg

    SvaraRadera
  6. Ditt andra svar hade jag kunnat skriva. Är ingen soldyrkare heller. Låt oss hoppas på fint väder den här helgen och ha en trevlig sådan!

    SvaraRadera
  7. Sällar mig till skaran som älskar ljudet av regn mot taket :-)

    SvaraRadera
  8. Så lika vi har svarat idag - undantag Uppsala då, men ändå. Tänk att en bok kan stå för så mycket och det hela året oavsett årstid och väder. Regn som smattrar på taket eller nere på marken är romantiskt, speciellt om man kan sitter på balkongen när det är sommarvarmt. Och sommarregn doftar gott:-)
    Som sagt, vi är ganska så överens idag:-)

    SvaraRadera
  9. Roligt med dessa frågor.
    Låter som du har det bra. Jag bor också på ett smultronställe.
    Skön helg!

    SvaraRadera
  10. Det är klart att jag också skulle vilja sitta eller ligga i skugga nånstans och njuta av en lätt bok. Alltså inte lättsam utan det måste vara en tunn pocket som jag kan använda min fungerande arm och hand till...
    KRAM-Susie

    SvaraRadera
  11. Denna sommaren blir det ingen långresa för min del. De flesta resorna blir med grejer till lägenheten, men dit är det bara två mil. Kram

    SvaraRadera
  12. Undrar så om det blivit någon spontan utflykt?

    SvaraRadera