fredag 30 juni 2023

Fem en fredag TILL ÄNDA

 


Jag har haft datorproblem några veckor och trodde att jag hade nått vägs ände med mitt bloggande. Men nu tycks datorn vara på gott humör så nu är jag på gång igen.

1. Vad var sist på din inköpslista? Tandkräm.

2. Vad sa du senast att du aldrig kommer att göra igen? Köpa växter på den stora blomsterkedjan för de jag kom hem med hade framtiden bakom sig och var inte till någon glädje.

3. Vilken TV - serie eller film såg du senast klart? Världens sämsta indier på SVT Play

4. Vad tog senast slut hos dig? Jordgubbssylten.

5. Hur avslutar du ett samtal? Hej, ha det bra!

Veckans ord

16 kommentarer:

  1. långvariga växter vill man ha, men efter majmånad är sommarblommor ofta lite ledsna.

    SvaraRadera
  2. ibland hämtar de ynkligaste blommorna nya krafter och blir jättefina. ungefär så avslutar jag också samtal

    SvaraRadera
  3. Jag tänkte nog också på att berg-och-dalbana inte blir nån repris hos mig ...

    SvaraRadera
  4. Vad trist att blommorna inte hade någon vidare kvalitet.

    SvaraRadera
  5. Vilken vacker bild på svanens flykt! Jag har också råkat ut för att köpa "gamla" blomster, då blir man inte glad! Jordgubbssylt klarar jag mig utan, men ska imorgon kolla om kanske jordgubbarna börjar sjunka i pris. Tycker de hittills varit dyra. Trevlig helg

    SvaraRadera
  6. Vilken fantastisk bild du bjuder på idag. Underbart att dina datorproblem är ett minne blott. Önskar dig en trevlig helg och en bra start på juli månaden.

    SvaraRadera
  7. Man blir ju så ledsen när man köper växter för relativt dyra pengar och så dör dom dagen efter. Personligen skulle jag nog alltid skylla på mig själv, då jag inte har gröna fingrar;-)

    Kul att dina dataproblem löst sig. Visst är man totalt handikappad utan fungerande uppkoppling...

    SvaraRadera
  8. Åh nej, jordgubbssylten :) Så gott! Vad bra datorn har vaknat till liv igen.

    SvaraRadera
  9. Avocadon får jag spara tills jag gör en lunchsallad till mig själv, min gubbe får då rädisor istället på sina ostmackor. Han äter alltså filmjölk med några konstiga flingor i och så två mackor - fast det är dom dagar då vi inte äter sparris, sill eller varma mackor.
    Tråkigt med dåliga växter, därför är jag extremt petig med var jag köper mina. Har t.o.m. blivit osams med en stor plantskola i Visby så där blir det inga inköp längre.
    KRAM-Susie

    SvaraRadera
  10. Växter brukar jag köpa efter semestern eller sno skott från andra.

    SvaraRadera
  11. Oh, vad skönt att du fått ordning på tekniken.
    Kul att läsa dessa frågor och svar.
    Hej, ha det bra!

    SvaraRadera
  12. Trist med datorbekymmer, och trist med växter som inte håller. Ha en fortsatt fin helg!

    SvaraRadera
  13. Intressant att jämföra veckans svar med andra som svarat :-)
    Trist då man köper växter som sedan inte håller, eller blommor som vissnar fort...

    SvaraRadera
  14. Har också haft problem med datorn fick köpa ny sticka som så klart inte funkade med operativsystemet på den dator det skulle vara till blir att köpa ny.
    Har ju ADSL också som tur är, funkar alltid.
    Vilken underbar bild
    Tittar inte så mycket på tv längre orkar inte med all reklam och SVT sänder inte mycket som intresserar mej
    Tråkigt när man köper blommor som inte är till belåtenhet, köper mest i matvarubutikerna och har varit nöjd i år
    Ha det bra :-)

    SvaraRadera
  15. Jag har aldrig tänkt på att svanens vingar kan vara så flikiga. Tjusigt foto! Kram

    SvaraRadera
  16. Den stora blomsterkedjan gör en alltid så besviken. Jag fattar inte att de överlever!

    SvaraRadera