fredag 14 juli 2023

Fem en fredag LEDIGT

 


1. Vad gör du när du är som mest lat om sommaren? Sitter och tittar ut över havet och låter tankarna flyga som de vill. Då känner jag mig lat och mår väldigt bra.

2. Hur spenderar du en aktiv sommardag? Ute i naturen, åker gärna iväg någonstans om jag kan.

3. Vad väntar du med till september? Fönstertvätt.

4, Vad har du ännu inte gjort som du brukar på sommaren? Varit på stadsvandringen som Nyköpings Stads Teater anordnar under juli månad. Vi lär oss mycket om Nyköpings historia på de vandringarna.

5. Hur är dina sommarkänslor just nu? Är tillfreds med tillvaron trots att vi har en del hälsoproblem i familjen.

Veckans ord


11 kommentarer:

  1. härlig bild, innehåller allt, stadsvandringar är kul, maken tvättade fönstren före midsommar.

    SvaraRadera
  2. fönstertvätt får vänta till jul, tror jag. om fåglarna kan hålla sig lite lugna i alla fall. lägga upp benen är ett bra sätt att lata sig på. vi har också lite hälsoproblem i familjen, men de ser ut att arta sig väl och det får vi vara nöjda med

    SvaraRadera
  3. Jag nickar och hummar, jag har inte hav men väl sjön nära, det får duga. Jag har också kikat på stadsvandringarna här i Falun dit jag flyttade för bara några månader sedan. Jag hoppas kunna hoppa på en dylik innan sommaren är slut. Falu gruva kan man också gå guidade turer kring, men ner i underjorden har jag ingen längtan . Ha en skön högsommarhelg

    SvaraRadera
  4. Den bilden passar perfekt till temat!
    Här finns inga sommarkänslor. Det var 8 grader i morse. Den kallaste Juli jag har varit med om. Håller med om fönstertvätten. Ha en trevlig helg!

    SvaraRadera
  5. Hälsoproblem i familjen låter inget vidare. Hoppas det ordnar upp sig för den/de drabbade.
    Fönstertvätt - där sa du nåt!!! Om inte annat så väckte du mitt slumrande, dåliga samvetet;-)

    SvaraRadera
  6. Tycker det låter vettigt att vänta med fönsterputsningen. Hoppas hälsan återvänder snart till er alla.

    SvaraRadera
  7. Fönsterputsning har jag inte gjort på över ett år, men min käre gubbe har tagit alla på utsidan. Fp är faktiskt det enda jag tycker om i städning...
    KRAM-Susie

    SvaraRadera
  8. Hos mig får fönsterputsningen vänta ännu längre. Jag flyttar in i ny lägenhet i september och där är fönsterna förhoppningsvis redan tvättade. Fönsterna i mitt hus tar köparen själv hand om, till min stora glädje. Kram

    SvaraRadera
  9. Sköna sommardagar, att få göra det man vill, aktiviteter och vila.
    Ha det bra!

    SvaraRadera
  10. Ställtid, kallar jag den där tiden då man bara låter tankarna gå. Viktig tid för återhämtning, borde inte alls anses vara lathet. Hoppas hälsoproblemen inte är för allvarliga utan lugnar ned sig. Stor kram!

    SvaraRadera