fredag 4 augusti 2023

Fem en fredag MJUKSTART

 

Cool mjukstart på dagen! Bilden är tagen i Myanmar (Burma)

1. Kan du nå ner till fötterna när du böjer dig framåt? Nej, den tiden är förbi.

2. Vad är något du gör långsamt? Går långsamt nu när jag har problem med höften.

3. Vad kommer du snart börja med igen? Inget särskilt.

4. Hur behåller du sommarkänslan? Lapar sol  och är ute så mycket jag kan.

5. Har du något planerat till hösten? Vi har bröllopsdag och några födelsedagar att fira.

Veckans ord




13 kommentarer:

  1. har väl aldrig varit snabb, men rörligheten har jag kvar

    SvaraRadera
  2. Det är längesen jag var så vig som damen på bilden. Kram

    SvaraRadera
  3. En mjukstart på dagen är vad jag behöver för att må bra. Ha en trevlig helg!

    SvaraRadera
  4. Bilden väcker många tankar... Hur mår befolkningen i Myanmar nuförtiden? Du måste ha besökt landet långt innan oroligheterna.
    Så du har också höftproblem. Känner så många som lider av både höft- och ryggproblem, inklusive jag själv... Ja, ja man är ju inte 20 längre. En klen tröst...
    Svaret på fyran - instämmer helt:-)

    SvaraRadera
  5. Jag är ingen sol-laperska, men gillar ljuset på sommaren och hatar mörkret i nov-dec innan snön eventuellt hjälper upp situationen. I en del länder är man duktiga att ha gemensamma rörlighetsövningar utomhus tillsammans i parker, så även på din bild. Har gått på taichi på kvällstid inomhus, inte alls samma känsla. Själen behöver sitt också

    SvaraRadera
  6. Nå fötterna kanske skulle gå men det törs
    jag mej inte på.
    Trappor går långsamt annars pinar jag på bra.
    Med ny medicin och hjälp att få i mej den ska jag
    börja gå på löpbandet igen, fick ju sluta när jag fick
    propparna i lungorna.
    För mej har det varit en alldeles lagom sommar är ju
    ingen vän av värme.
    Kräftskiva och några fester blir det i höst.
    Ha det bra KRAM

    SvaraRadera
  7. Åh najs.
    Jag finner mig själv i dina svar :-)))
    För flera år sedan tränade jag faktiskt Tai Chi under en längre tid...de är underbara rörelser som kräver mycket kroppskontroll...en före detta scendansare hade undervisat klassen...och det var i sig en fest för ögat...
    Ja, just det.
    Trevlig helg på er.
    Hug Viola

    SvaraRadera
  8. Här är en till som försöker sig på att gå på vårt löpband, men...det går så fort att jag bara grejar 1 minut!
    KRAM-Susie

    SvaraRadera
  9. Lapar sol ... jo, det skulle jag gjort idag men se den kom aldrig fram och HU så fuktigt det var ute, som ett våtvarmt omslag!
    Men nog når jag fötterna än och långsamt går jag.
    Hur många år har ni varit gifta? nyfikar jag mig ;-)

    SvaraRadera
  10. Det var väl som sjutton att jag hela tiden blir anonym numera!

    SvaraRadera
  11. Min pappa som var västgöte sa alltid "Hon är lealöser" (ledlös) om mig och det stämmer. Sitter ofta skräddare och når ner till golvet med handflatan och kliar mig själv i håret med tårna, varför jag nu ska behöva göra detta😉, men gå ner i spagat kan jag inte längre.
    Inga större planer här heller.
    Ha det fint!

    SvaraRadera
  12. Var ett tag sedan du bloggade, hoppas allt är bra med er
    Kram

    SvaraRadera
  13. Saknar dina blogginlägg!
    Trevlig Luciaafton!

    SvaraRadera