fredag 7 oktober 2022

Fem en fredag GÅNG

 

Hälsans stig i Nyköping. 

1. Var gick du senast en promenad? På Hälsans Stig. Den är 6 km lång men så långt går jag sällan.

2. Vad har du för vardagsskor? Har nyligen tagit fram mina svarta Addidas med orange snörning. De är  sköna att gå i, ingångna som de är.

3. Hur många steg ungefär går du en vanlig dag? Har aldrig kollat men jag skulle nog kunna gå lite mer.

4. Är du den långsamma eller snabba i gångtrafiken? Det beror på. Har jag inget särskilt mål tar jag det lugn men ska jag passa en tid snabbar jag på stegen.

5. När är du som mest aktiv? Tidig eftermiddag.

13 kommentarer:

  1. sköna skor är viktigt, jag är inte jättesnabb.

    SvaraRadera
  2. har ett flertal Ecco - skor. den lästen passar mig bäst. en del är skönare än de andra. mitt på dagen och en stund på eftermiddagen och kvällen är jag rättså alert. på morgonen är jag som segast

    SvaraRadera
  3. vet inte varför jag blev anonym?

    SvaraRadera
  4. Skorna är A och O vilket man går på promenad eller bara går i affärer eller vad som helst. När jag går på promenad så har jag oftast mina Walkmaxx, med "rundad" sula. Suveräna! Ha en fin helg!

    SvaraRadera
  5. Det verkar som om de flesta som svarar på Elisas tema är duktiga på promenader. Har man hund som jag har man inget val, men samtidigt är det tacksamt att få ändan ur vagnen regelbundet. Jag går raskt, men, stannar ofta upp och fotar, i synnerhet om det bär uppför och jag blir andfådd, hihi

    SvaraRadera
  6. Det gäller verkligen att skorna är ingångna och sköna om man ska gå på någon längre promenad. Jag går nästan alltid i snabb takt, även om jag inte har bråttom. Farten sitter liksom i ryggmärgen. Ha en fin helg!

    SvaraRadera
  7. Jag har en hund och antar att jag går tillräckligt många steg per dag. Hur snabbt eller sakta jag går beror också på hunden. Ganska ofta stannar han och "läser" alla sms på buskar och marken, ha,,,ha,,, Ha en trevlig helg!

    SvaraRadera
  8. Skorna är verkligen viktiga och svårt att få tag på sköna skor som man kan gå långt i. De bästa skor jag har är vandringskängorna men de känns lite klumpiga att använda annat än i skogen men där är de överlägsna.

    SvaraRadera
  9. Hälsans stigar ger mig alltid dåligt samvete, för det är sällan man går dess hela längd. Så då har man dåligt samvete att man inte nådde hela vägen fram.
    Svarta Adidas och orange snörning - mums, helt i min smak:-)
    Har heller ingen stegmätare. Förut när man hade stegtävlingar på jobbet så var det en helt annan sak, men nu... Inte tävlar jag med mig själv, inte frivilligt i alla fall;-)

    SvaraRadera
  10. Bra skor är inte dumt att ha när man är ute på promenad. Hälsans stig låter som en trevlig vandring. Ha en fortsatt fin helg!

    SvaraRadera
  11. Tänker att man borde kunna kalla alla promenadvägar för Hälsans stig ... begick misstaget att ta fel skor härom dgen. Resultat: både vattenblåsa och (blödande) skavsår! Men det var ett undantag och en dumhet som inte ska upprepas.

    SvaraRadera
  12. Säger som BP...skorna med orange snörning skulle jag vilja ha. Jag har inga sådana så det är nog därför jag inte går så långt. Kram

    SvaraRadera
  13. Läste att det där med 10 000 steg om dagen bara är ett påhitt, men visst är det bra med promenader!

    SvaraRadera