söndag 18 oktober 2015

Helgbilden

Vi har haft fint höstväder med sol och skaplig temperatur större delen av dagen. I morse låg det lite dis kvar över Stadsfjärden och det var så vackert att stå och titta ut över vattnet.

I flera dagar har jag letat efter ett träd med röda löv och nu har jag äntligen hittat ett. Det är ju ingen trängsel precis men en god början.

Kanske kan en kreation med ris och höstlöv hjälpa upp min garderobstorka. Men nej, den är nog för luftig för vårt svenska klimat så jag fortsätter att leta!

Helgbilden

13 kommentarer:

  1. Sol och vackert väder livar verkligen upp och allt blir så mycket vackrare. Vad härligt att du tog dig tid att njuta av de vackra vyerna. Kreationen är onekligen vacker men inte särskilt anpassad till nordiskt klimat och lite risig i största allmänhet.

    SvaraRadera
  2. Vilka läckra bilder, ettan blir min favorit.
    Blev det en runda boule i det fina vädret tro.
    I går dimma här riktigt mysigt att gå i skogen på
    morgonen och höra fartygens mistlurar i mörkret.
    Ha en skön kväll;-)

    SvaraRadera
  3. Det är väldigt mycket gult ute, inte alls så mycket rött. Du visar den färgstarkare delen av hösten, vackert!

    SvaraRadera
  4. Vilka härliga höstbilder rakt igenom. Hösten med solsken är en mycket trevlig höst :-) Klänningen var ju spännande, men vad gör man om man behöver kissa? Man kanske bara låter det rinna, för man befinner sig ju redan bakom en buske ;-P

    SvaraRadera
  5. Vilka läckra bilder du tagit! Jag gillar verkligen kjolen, den kan dubblera som kvast när jag ska till Blåkulla!

    SvaraRadera
  6. Eken verkligen bjuder till. :-)
    Läcker kjol!
    /Kiki

    SvaraRadera
  7. Härliga höstbilder från din helg! Älskar klänningen! Må så gott och ha en skön kväll!

    SvaraRadera
  8. Vilken häftig kreation på våren kanske den kan var nåt när värmen kommer nu kan det ju bli kallt som attan
    Ha det got i veckan
    kram Meta

    SvaraRadera
  9. Fina bilder. Jag var ut och tittade på min rosenbuske. Där fanns några små encentimeters röda nypon längst ut på de nakna kvistarna. Såg mycket kalt och kallt ut trots den fina dagen.
    Den originella kreationen ser också ut att vara lite kal och dragig men mycket höstlik och speciell.

    SvaraRadera
  10. Höstens färger är verkligen vackra - var sig de kommer i mängd eller inte :)

    SvaraRadera
  11. Härliga höstbilder... soligt och färggrant, när höstvädret visar sin allra bästa sida :)

    SvaraRadera
  12. du får vänta några år på trängsel just vid dom löven;)

    SvaraRadera
  13. Inte så lätt att finna röda löv i år. Skall det inte till frost för att de skall bli röda? FInfina bilder bjuder du på trots att du inte fann så många starkt färgade löv. Den klänningen var superhäftig. En så grann kreation fast jag kan också tycka att den är i skiraste laget nu i vinter. :-)

    SvaraRadera