lördag 3 oktober 2015

Fototriss Rosa

Veckans tema är rosa och rosa bilder ska det bli. Jag försöker ha ett eget tema i temat och i dag blir det rosa huvudbonader, från den riktigt romantiska hatten till ett hårt skyddande skal. Det är ögonblicksbilder från några av mina resor men jag tycker inte hattarna skiljer sig från vad jag kan se här hemma.

En ljuv skapelse som jag såg i Hongkong. En ung skådespelerska som titta ut ur en kaross som körde förbi.

På promenad i den vietnamesiska staden Hoi An. Hatten skyddar bra mot den gassande solen och jag gillar när turisterna inte klär sig i den traditionella vietnamesiska hatten. Det ser bara konstlat ut tillsammans med västerländska kläder. Men det är en personlig smaksak.

Trafiken i Vietnam är hård med massor av vespor, mopeder och motorcyklar. Det är lag på att använda hjälm och här är hjälmen färgmatchad med kläderna! Snyggt! Gatubild från staden Hoi An.

Fototriss

27 kommentarer:

  1. Tufft med tjejer som törs visa färg - tänk så många västerlänningar som envist klär sig i svart ...
    Härliga bilder från folkvimlet, du är så bra på att fånga ögonblick som dessa.
    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  2. Herlige rosa bilder, skulle gjerne hatt et par slike hatter :)

    SvaraRadera
  3. Kul med tema i temat! Rosa moppehjälm är lite coolt :)

    SvaraRadera
  4. Vilken rolig triss med häftiga kreationer! Trevlig helg! /Lotta

    SvaraRadera
  5. Fint trissat! Jag håller nog med dig om det där med turister i vietnamesiska hattar.

    SvaraRadera
  6. Bra tolkat och härliga bilder

    SvaraRadera
  7. Rolig triss och jättefina bilder. :)
    Berit E

    SvaraRadera
  8. Bild ett är helt underbar !! Den tjejens blick och läckra hattt kan jag titta på lääänge... ;-)
    Roligt att du skapade ett eget tema i temat och du lyckades verkligen prefekt. Härligt triss i rosa !!
    Ha en fortsatt skön helg och tack snälla Violen för dina värmande rader hos mig.

    SvaraRadera
  9. Vackra och intressanta bilder från Vietnam och 1. bilder är ett mycket vacker ögonblick coh blicka.

    SvaraRadera
  10. Härliga bilder! Särskilt den första bilden är jättefin!

    SvaraRadera
  11. Härlig gatubild från staden Hoi An :)

    SvaraRadera
  12. Fin triss och kul med hattemat!
    Ha det så gott
    Anette

    SvaraRadera
  13. Snygga huvudbonader och snygga tjejer! Rosa är en härlig färg!

    Ha en härlig söndag!

    SvaraRadera
  14. Jag älskar hattar :) Den rosa, bredbrättade var helt i min stil. Snygg modell och den skyddar bra mot solen. Den rosa hjälmen var också väldigt fin. Litet nätt för våra svenska regler skulle jag tro, här är man inte särskilt snygg med hjälm, men säkerheten främst. Och så flickan i hatt med rosa tyllrosor... så ljuvligt söt. Jag hade svävat på rosa moln om jag fått den hatten när jag var liten :) Vad kul att se bilder ur livet, det är roligt med bilder där det händer något, gärna med människor som man fotat i smyg. Härlig triss!

    SvaraRadera
  15. Charmigt rosa! Huvudbonader verkar vara populärt numera, världen över. Gillar första bilden extra mycket och flickans lite finurliga blick. Ha det bra!

    SvaraRadera
  16. Vilka ljuvliga bilder från världens alla hört. Huvudbonader i alla former och rosa är en klockren kombination. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  17. Fantastisk flott innlegg !
    DEI lekre hattane !
    Så flott å ha eit tema i tema.
    Du har eit rikholdig arkiv av flotte bilder.

    Fin søndag til deg.
    Eg ventar på at det skal slutte å regne så eg kan gå ein tur ut....

    SvaraRadera
  18. Jättefina bilder, själv tycker jag hatten blev bäst.

    SvaraRadera
  19. Bild ett blir min favorit en riktig liten skönhet;-)
    Hu ja det är jobbigt, saknar pratstunderna med
    svärmor så det gör ont ibland :-(
    Ha en skön söndag(Kram

    SvaraRadera
  20. Tre fine bilder, men bildet nummer en ble favoritten! Du fikk et skøyeraktig blikk av den vakre skapningen!

    SvaraRadera
  21. En mycket fin och trevlig triss! Tummen upp!
    PS. Du hade hamnat i min skräppost, men jag fiskade upp dig! :)

    SvaraRadera
  22. Kul triss Rosa älskas i alla länder i världen
    Ha det gott
    Kram Meta

    SvaraRadera
  23. Härlig triss! Vet inte om jag passar i hatt men jag tror inte att vågar testa. Annars vore bild två något :D

    SvaraRadera
  24. Älskar hattar och säger hela tiden att jag ska börja!! Fina bilder=))

    SvaraRadera