fredag 24 mars 2023

Fem en fredag RANDOM GOOGLE

 

Marknad i Myanmar

1. Vilken är den bästa konsert du varit på? En utomhuskonsert med den grekiska sångerskan Nana Bouskouri på Kreta för många år sedan. Det var helt magiskt att sitta och lyssna i den sköna sommarnatten.
.
2. Bäddar du sängen på morgonen? Ja, men egentligen är det min man som bäddar.

3. Vilken årstid är din favorit? Hösten när luften är sval och klar och naturen klär sig i höstfärger.

4. Hur för du anteckningar? Mest med papper och penna.

5. Vad har funnits längst på din nuvarande att "göra lista"? Rensa i källarförrådet. Det projektet dras dessvärre i långbänk.

15 kommentarer:

  1. lyssnat på Mikis Theodorakis och Arja Saijonmaa i Göteborg, mäktigt! Maken bäddar sängar när vi byter lakan, skriver för hand med blyertspenna.

    SvaraRadera
  2. Höstens färger är underbara, men de avtar ju på senhösten, och mörkret tar över!

    SvaraRadera
  3. utrensningsföresatserna har en tendens att halka bakåt på att - göra - listan. undrar varför. hösten har sina fördelar. förr i tiden betydde den nya pennor och block

    SvaraRadera
  4. Gillade också hösten bäst när jag bodde i Sverige.

    SvaraRadera
  5. Visst kan hösten vara en fin tid och färgerna brukar vara fantastiska, men jag blir ändå lite låg just då. Däremot tycker jag ju om våren då allt vaknar till liv igen.
    Nu har jag ingen källare längre, men jag har ett uteförråd som skulle må bra av en röjning. Vi får väl se om det kan bli av lite senare.
    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  6. Nana Mouskouri - hon är ju kult! Blev hon inte minister i Grekland efter sångkarriären? Älskade hennes låtar och den speciella rösten.
    Sedan är jag i och för sig inte överraskad att du också antecknar med papper och penna, men jag såg att fler deltagare i temat som är betydligt yngre än vi också fortfarande gör det. Det finns hopp med andra ord;-)

    SvaraRadera
  7. Nana minns jag också, en helt ljuvlig röst, måste kolla Youtube o återuppleva fina musikstunder. En stund senare återvänder jag till verkligheten, vilken röst hon hade! tack för påminnelsen. Och trevlig helg först¨s

    SvaraRadera
  8. Ett litet livstecken. Det går framåt fast väldigt sakta. Penna och papper är det här med. Ha en trevlig helg!

    SvaraRadera
  9. Vilket fint minne från den konserten. Och ja, där har vi samma grej på "att göra listan": rensa källarförrådet, suck!
    Ha en fin helg!

    SvaraRadera
  10. Långbänk - har inte alla nån sån????

    SvaraRadera
  11. Det behövs rensas i våra förråd med. En vacker dag ska jag ta tag i det.

    SvaraRadera
  12. Nana (är det inte Mouskouri?) i Grekland låter jättehäftigt. Jag gillar henne. Vi har varit på utomhusteater i Grekland, en varm kväll, helt fantastiskt det också.

    SvaraRadera
  13. Jag gillar att ha sängen bäddad för jag har så fint överkast, det sporrar mig.
    Bra att det inte bara är jag som använder papper och penna numera.
    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  14. Visst är dom här utomhus konserterna man varit på lite extra mysiga, men då har det varit mest omgivningen som gjort dom minnesvärda - inte artisterna...
    KRAM-Susie

    SvaraRadera
  15. Åh, den konsertupplevelsen lät helt magisk!

    SvaraRadera