fredag 10 februari 2023

Fem en fredag TIDEN GÅR


 Gammalt tempelområde i Myanmar.

1. Vad gjorde du för 10 år sen? Jag gillar ju att resa och det året gjorde jag en oförglömlig rundresa i Myanmar.

2. Vad är ett minne för fem år sen? Min svägerska dog oväntat och så jag saknar henne. På resefronten blev det en bussresa till Norrland.

3. Vad har du gjort om tre år? Jag har inte så lång planering så det står skrivet i stjärnorna.
 
4. Vad går fortast, veckan eller helgen? Helgen, då är det ju bara två dagar.

5. Hur mycket tid har du om dagarna? Jag kan i stort styra min tid så jag har den tid jag behöver..

11 kommentarer:

  1. Det är roligt att ha resor att tänka tillbaka på. Myanmar måste ha varit en riktig upplevelse.
    Visst är det härligt när man kan styra sin tid.
    Ha en fin helg!

    SvaraRadera
  2. får kolla var Myanmar ligger... jag håller mig mest runt England 🇬🇧

    SvaraRadera
  3. Härligt med resor, och att man kan gå tillbaka och uppleva dom igen.

    SvaraRadera
  4. Myanmar låter väldigt spännande. det är roligt att resa. planeringen är väldigt rolig också.

    SvaraRadera
  5. Oj, Myanmar låter magiskt! Jag älskar att resa och har många länder under bältet men Myanmar har jag ännu inte fått besöka. Men ska försöka i framtiden! Hoppas du får en fantastisk helg, trots att den ”bara” är två dagar!

    SvaraRadera
  6. Myanmar - WOW! Den resan var verkligen väl tajmad med tanke på vad hände sedan. För idag skulle nog ingen frivillig åka dit, vilket är så himla tragiskt. Har ju bara sett reportage på tv och landet var verkligen spännande och absolut exotisk med västerländska ögon sett.
    Gissar att du också är pensionär. Och i så fall har vi väl den tid vi behöver och mera därtill, eller hur;-)

    SvaraRadera
  7. Resor till exotiska länder har det blivit dåligt med i mitt liv, hade jag haft möjlighet hade jag varit en världsresenär, men det får bli i nästa liv. Men härligt med reseminnen eller hur? Och Norrland är inte fy skam det heller. Trevlig helg

    SvaraRadera
  8. Myanmar, ett ovanligt besöksmål, men säkert intressant.
    Jg har precis kommit hem från en resa till Lappland, underbart.
    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  9. Visst är det spännande att resa, och till Myanmar låter det extra spännande!
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  10. Myanmar låter som ett spännande resmål! Kunde ha svarat exakt likadant på tredje, vad jag har gjort om tre år har jag ingen aning om, allt och inget kan hända. ;) Ha en bra vecka!

    SvaraRadera
  11. Myanmar ... jag tittade tio år bakåt i min blogg och känner hur tiden går... Tänk så mycket som hinner hända och så fort det har gått!

    SvaraRadera