söndag 17 april 2016

Helgbilden

I dag har vi haft städdag i vår bostadsrättsförening. I morse regnade det ordentligt så det var bäst att ha rejält på fötterna när vi skulle ut och räfsa. Vi hade tur med vädret, inte en droppe regn fick vi på oss.

Komposten har fått påfyllning och jag tror aldrig den har varit så här fin tidigare med blommande växter. i april.

Vi avslutar alltid städdagarna med korvgrillning och mingel och jag får väl säga att korven hade strykande åtgång.


Marits helgbild

15 kommentarer:

  1. Vilka otroligt läckra stövlar !! Härligt när det är många deltar och ställer upp då det är städdag i föreningen trots risk för regn eller andra mer eller mindre hopkokade undanflykter ;-) Till och med komposthögen är vacker och att korven gick åt som smör i solsken är lätt att förstå :-) Ser gott ut och hög mysfaktor efter hårt arbete tillsammans.

    Ha en fin fortsatt söndag ! Nej, det blev ingen resa till Stockholm för min del. Tror jag fick parasiter i tarmarna då vi var på Cypern i slutet av februari men har inte fattat tidigare att jag måste gå till läkare :-(

    SvaraRadera
  2. Det verkar riktigt mysigt med städdag, speciellt om man får ha så snygga stövlar och får grillad korv :)

    SvaraRadera
  3. Mysigt när man hjälps åt. Och så himla snygga stövlar!! Ha det fint!

    SvaraRadera
  4. Vilka häftiga stövlar! De kunde jag också tänka mig. Läckra stövlar och läckra korvar. Det gillar jag. Kompost som rabatt är inte heller fel. Ha en trevlig ny vecka!

    SvaraRadera
  5. Att vara snygg när man städar gör att jobbet blir så mycke roligare.
    /Kiki

    SvaraRadera
  6. Flotte støvlar du har.
    Ser du har hatt ein koseleg dag !

    Ynskjer deg ei fin ny veke !

    SvaraRadera
  7. Fy så mysigt! Stövlarna är gudomliga

    SvaraRadera
  8. Städdag kan vara riktigt trevligt trots namnet;-)
    Har liknande stövlar när jag påtar i trädgården.
    Smörgåstårta är ju aldrig fel var länge sedan vi åt det.
    Här skiner solen ska till veterinären med Sture igen
    och hoppas Penicillinet gjort sitt .
    Ha en bra dag;-)

    SvaraRadera
  9. Nämen det är ju precis sådana där primulor jag vill ha! Och så har du den i komposten!
    Läckra stövlar!

    SvaraRadera
  10. Snygg städstil! Allt blir roligare med litet färg :) Korv är inte en favorit normalt sett, men vid städdagar eller utflykter är det ju så gott! De där ser ut att grillas av någon med litet grillrutin, för mig är risken stor att ena sidan blir kolsvart...

    SvaraRadera
  11. Det var väl fint att det höll uppe med regnandet. Trevlig det där när alla hjälper till att vårstäda i området. Korvgrillning är ett måste och något som jag gillar också ibland.De där stövlarna var färggranna. Allt blir så mycket roligare med färg.

    SvaraRadera
  12. Första bilden hade du klippt kul.

    SvaraRadera
  13. Gud vad snygga stövlar!!
    Hungrig blev jag oxå :)

    SvaraRadera
  14. Verkligen passande väder för utestädning och grillning. Jag har exakt likadana stövlar som du :)

    SvaraRadera