söndag 13 oktober 2013

Helgbilden

Den här helgen har jag ägnat all ledig tid åt min sprillans nya kamera. Det har varit fint fotoväder med sol och härliga höstfärger så det har bara varit att ösa på med bilder. Naturligtvis behärskar jag inte kameran  på långa vägar men jag kan inte motstå att visa några av mina helgbilder.

Utsmyckning i ett litet radhusområde här i närheten. Jag vet inte vad konstverket heter men i min familj kallar vi det lite vanvördigt för "flygande ankan".  Har inte lyckats ta reda på vem som är konstnär, det finns ingen inskription i anslutning  till "ankan".

Från himmel till vatten. Vy över Stadsfjärden  på förmiddagen.

Det får bli en bild med höstfärger fastän jag vet att det är många som visar sådana bilder nu i dagarna.

Marits helgbild

17 kommentarer:

  1. Grattis till ny leksak :) Roligt!
    Och fina bilder lyckas ni producera tillsammans redan nu! Vad månne bliva av det i framtiden) :)

    SvaraRadera
  2. Flygande ankan gillar jag den skulle göra sej bra i trädgården;-)
    Vilka underbara färger i din helg mittbilden får mej att vilja ta ett dopp;-)
    Ha en skön kväll;-)

    SvaraRadera
  3. Kjempe fine helgebilder. Det har vært en super fin høsthelg.

    Vivi

    SvaraRadera
  4. Det går ju inte att se sig mätt på höstbilder, gäller att suga i sig all färg och energi så länge det varar. :))
    Ha en fin vecka!

    SvaraRadera
  5. Först bilden var cool och andra bilden vacker!

    SvaraRadera
  6. Vackra foton med nya kameran. Ankan är härlig! Elisabeth

    SvaraRadera
  7. Kul med ny kamera! Vilken tur att vi lever i en digital värld
    så man kan testa hur mycket som helst!
    Härliga bilder från din helg!

    SvaraRadera
  8. Så kul med ny kamera! Min är ny sen i somras och jag har ännu inte alls lärt mig finesserna, men har kul när jag fotar i alla fall! Härliga bilder har du lyckats fånga!

    SvaraRadera
  9. NY kamera?!?! Du som tog så fantastiska bilder med den gamla?!?! Vet inte om jag ens vågar tänka på hur det kommer att bli i fortsättningen.
    Vansinnigt snyggt med de röda träden, där är det en planerare som tänkt till!

    SvaraRadera
  10. Första bilden var verkligen rolig och den sista en snygg komposition mellan trädstammarna.

    SvaraRadera
  11. Härliga bilder....särskilt den sista....=)

    Kram Ninni

    SvaraRadera
  12. Fina bilder. Jag fastnade särskilt för den med vassdungen som formar sig så fint.

    SvaraRadera
  13. VISSTE DU ATT DU DAGLIGEN ANDAS IN RUNT 1 LITER AV ANDRAS FISAR!? ^^

    Kika gärna in på min nu aktiva blogg , med nya dagliga uppdateringar! Här hittar du bland annat Humor , Kluriga gåtor , Inredning & Onödigt vetande Men så intressant!

    SvaraRadera
  14. Ja men det blev fina bilder. Mycket bättre än med min gamla trotjänare som jag inte ens vågar nämna vad det är för kamera för då skrattar ni. Sista bilden blir min favorit för jag har saknat lite av de röda kulörerna i höst.

    SvaraRadera
  15. Mycket vackra vyer och foto med din nya kamera ... undras tro vad det blev för kamera ?

    SvaraRadera
  16. Åh så kul med en ny kamera, hoppas du kommer att trivas med den. Fina höstbilder!

    SvaraRadera