fredag 20 januari 2023

Fem en fredag SKRIVNA ORD

 

Igår hade vi en fin och solig dag här på Brandholmen. Idag är det mulet och grått.

1. Vem skrev du senast brev till? En vän i Norge, annars skriver jag sällan brev. Det blir oftast mail och sms. 

2. När skrev du senast under ett kontrakt? För något år sedan när jag bytte mobiltelefon

3. Har du någonsin skrivit dagbok? Om! Riktigt flitigt när jag var mellan 8 och 16 år. Dagböckerna finns inte kvar men det hade varit roligt att läsa dem nu efter många år.

4. Har du läslig handstil? Hyggligt läsbar men den har försämrats genom åren. Textar allt oftare.

5. Vad brukar du oftast skriva på din inköpslista? Så här års står det tulpaner!

12 kommentarer:

  1. Jag önskar också att jag hade sparat alla mina dagböcker. Har ett par stycken kvar, men det fattas år emellan! Tulpaner skänker glädje så här års!

    SvaraRadera
  2. nu är det väl elektroniska kontrakt, funkar bra.

    SvaraRadera
  3. Sol, det är det som jag önskar mig mest. Det är evighet sedan vi såg solen här.
    På min inköpslista står det alltid: hundmat 🐶 Ha en trevlig helg!

    SvaraRadera
  4. Har aldrig skrivit dagböcker trots att jag fick en med lås(!) när jag var liten. Med tanke på att man nuförtiden skriver nästan uteslutande mail är det inte så förvånansvärt att ens handstil har försämrats. Sedan måste jag medge att jag inte är en duktig sms:are heller. Tycker tangenterna på mobilen är alltför små för mina "korvfingrar".

    SvaraRadera
  5. Dagböcker ja. Jag har kvar några, men hade varit kul att ha kvar fler. Trevligt att ha tulpaner på inköpslistan. Ha en skön helg!

    SvaraRadera
  6. Det är 3:e dagen med fint väder här, men det har nog varit väldans kallt på natten. Och visst blev det en liten biltur först till ICA i Hemse, sen till macken där och så till slut till vår potatisodlare - och på vägen flög en stor örn framför bilen. Men på grund av att jag är lite handikappad så hann jag inte få upp kameran och ta ett kort.....men det var skönt att komma hemifrån ett tag och se lite annat!
    KRAM-Susie

    SvaraRadera
  7. Jag har tonårsdagböckerna kvar, efter senaste flytt har de fått flytta in i bokhyllan istället för att ligga i en flyttkartong i källaren!Himla kul att ha. Ja nu har tulpanerna anlänt, jag trodde faktiskt att de flesta fortfarande kom från Holland men de odlas mestadels här i Sverige, dock är lökarna fortfarande från Holland.
    Trevlig helg

    SvaraRadera
  8. Ja, tänk vilken skillnad idag mot för bara 10 eller 20 år sedan. Nu går det mesta elektroniskt.
    Så härligt med tulpaner!
    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  9. Tulpaner kan man aldrig få för mycket av! Det är så sällan man skriver under kontrakt. Många affärer har ju också digital signering numera.

    SvaraRadera
  10. Japp, dagbok skrevs intensivast i tonåren kanske, nu har jag gått över till bloggen!
    Tulpaner, helt ljuvligt att lysa upp tillvaron med dem nu!
    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  11. Sist jag skrev brev var 2020 för att anmäla en läkare som missat min lunginflammation med tre veckors helvete som följd.
    Dagbok skrev jag i tonåren riktigt kul att läsa i den efter alla år.
    Kontrakt skrevs för 26 år sedan när vi köpte huset.
    Hoppas medicinen hjälper
    Kram

    SvaraRadera
  12. Ojojoj,de där gamla dagböckerna är ganska skämmiga att läsa nu. Den flicka som kommer fram i dem är inte alls den bild jag har av mig själv. Måste nog gömma dem eller slänga dem innan de kommer i orätta händer!

    SvaraRadera